زَقّوم نام درختی است که به گفته قرآن در قعر آتش جهنم رشد می‌کند. بر این درخت میوه‌ای می‌روید که غذای جهنمیان است. در سه جای قرآن و به طور مشخص در آیه ۶۲ سوره الصافات، در آیه ۴۳ سوره الدخان و آیه ۵۲ سوره الواقعه، از کلمه زقوم یا درخت زقوم استفاده شده است. میوه های این درخت به شکل سرهای شیاطین می باشند که دوزخیان از آن ها می خورند و در دل آن ها همچون فلز گداخته قلیان می کند و در پی آن آب جوش می نوشند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 5 / 12 / 1392برچسب:,
ارسال توسط امین

با آثار و مدارک گرانبهایی که در بسیاری از نقاط ایران زمین هنوز موجود است، به جرأت می توان ایرانیان را از اولین گرافیست هایی نامید که از طرح ها و نمادهایی با معنا و مفهوم گرافیک حرفه ای و مدرن امروزی بهره می بردند.
یکی از اولین این آرم ها (به معنای امروزی) نماد (Fravahar) یا آرم زرتشتیان می باشد.

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 30 / 9 / 1392برچسب:,
ارسال توسط امین

شاید باور کردن آنچه در زیر می بینید آسان نباشد ولی باور کنید حقیقت دارد. هستند کسانی که برای رسیدن به هدف خود (که شاید کاملا خرافی و بی پایه باشد) حاضرند به بدن خود آسیب های جدی برسانند.

مردم چین عقیده دارند که راه رفتن روی آتش از بلایای طبیعی جلوگیری می کند و کسی که چنین کاری را انجام می دهد نه تنها برای خود، بلکه برای اع

شاید باور کردن آنچه در زیر می بینید آسان نباشد ولی باور کنید حقیقت دارد. هستند کسانی که برای رسیدن به هدف خود (که شاید کاملا خرافی و بی پایه باشد) حاضرند به بدن خود آسیب های جدی برسانند.

مردم چین عقیده دارند که راه رفتن روی آتش از بلایای طبیعی جلوگیری می کند و کسی که چنین کاری را انجام می دهد نه تنها برای خود، بلکه برای اعضای خانواده اش بخت و شانس می آورد.

راه رفتن روی آتش برای خوشبختی!

ضای خانواده اش بخت و شانس می آورد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 7 / 8 / 1391برچسب:,
ارسال توسط امین

قوم يهود از برگزيدگى تا نژادپرستى(2)

بنا به آنچه گذشت، عهد قديم قوم اسرائيل را قوم برگزيده خدا مى داند و از سوى ديگر، در تاريخ يهوديت گاهى از برگزيدگى قوم، برترى قوم اسرائيل نسبت به ساير اقوام برداشت شده است و حتى در كشور اسرائيل قوانينى وضع و اجرا شده كه حاكى از تبعيض نژادى است. اما همان طور كه گذشت، افراد زيادى از ميان يهوديان، انديشه قوم برتر و تبعيض نژادى را رد مى كنند. آيا منشأ اين انديشه عهد قديم است؟ همان طور كه گذشت برخى از نقادان جديد معترفند كه مجموعه عهد قديم در دوره پس از اسارت بابلى و تحت تأثير وضعيت اسف بار قوم نگاشته شده و به اين دليل است كه در آن، به قوم توجهى ويژه شده است.
 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 / 6 / 1391برچسب:,
ارسال توسط امین

روزی عزرائیل نزد موسی علیه‌السلام آمد، موسی علیه‌السلام پرسید: «برای زیارتم آمده‌ای یا برای قبض روحم؟»

عزرائیل: برای قبض روحت آمده‌ام.

موسی: ساعتی به من مهلت بده تا با فرزندانم وداع کنم.

عزرائیل: مهلتی در کار نیست.

موسی علیه‌السلام به سجده افتاد و از خدا خواست تا به عزرائیل بفرماید که مهلت دهد تا با فرزندانش وداع کند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 / 6 / 1391برچسب:,
ارسال توسط امین

نوح (به عبری: נוֹחַ) یکی از شخصیت‌های اصلی دینهای ابراهیمی است که داستان او در تورات، انجیل و همچنین قرآن ذکر شده‌است. در کتاب لمک، دهمین نسل از نسب آدم، نخستین کشاورز و پرورش دهنده تاکستان یاد شده‌است. طبق نقل‌های تورات، هنگامی که یهوه (خدای یهود) از فساد و تباهی فرزندان آدم به خشم آمد و تصمیم به نابودی آنها با برپا داشتن طوفانی به طول چهل روز و چهل شب نمود، نوح به‌خاطر پرهیزکار بودنش، مورد عفو او قرار گرفت و خداوند به او امر نمود تا یک کشتی بزرگ بنا کند و همسرش، فرزندانش (سام، حام و یافث) و همسران آنها و از هر حیوان، یک جفت نر و ماده را با خود ببرد تا از طوفان در امان بماند. همچنین نسل انسان‌های جهان را از سه فرزند او سام، حام و یافث می‌دانند. نوح در دین اسلام دارای اهمیت زیادی بوده و از اولین پیامبر اولوالعزم است.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 / 6 / 1391برچسب:,
ارسال توسط امین


از آنجا که مردم دنیا کم و بیش در وقت اضافی حتی از روبرو شدن با یک گاو وحشی که شاید منجر به سفر آخرتشان شود ابایی ندارند، هرساله‌ جشنی موسوم‌ به‌ سن فرمین (Sanfermin) در شهر پامپلونا در شمال اسپانیا برگزار می شود‌ که‌ طی‌ آن‌چندین گاو وحشی در میان‌ جمعیت‌ هزاران نفری می‌دوند و مردم‌سعی می‌کنند ضمن سر به‌ سر گذاشتن‌ گاوها در طول مسیری که در نقشه مشخص شده، از دست‌ آنان‌ بگریزند.

این جشنواره معمولا از میدان گاوبازی شهر شروع می شود و تا مغلوب شدن گاوها ادامه دارد البته شرکت کنندگان در این فستیوال آسیب های جدی را نیز متحمل می شوند ولی در میان‌ مردم‌ آن‌ دیار عبارتی‌ مرسوم‌ است‌ که‌ می‌گویند: خوشبخت‌ کسی‌ است‌ که‌ زیر پای ‌گاوها له‌ نشود ...






ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 25 / 4 / 1391برچسب:,
ارسال توسط امین

بسم اللّه الرحمن الرحيم‏

شهادت حضرت فاطمه زهراء (س) واقعيتى است كه منابع حديثى و تاريخ شيعه و سنّى بر آن گواه است. برخى به علت عدم آشنائى با حديث و تاريخ، در اين واقعيت ترديد نموده‏اند. از اينرو گوشه‏اى از شواهد اين مصيبت بزرگ را تنها از منابع معتبر اهل‏سنّت تقديم پويندگان حق و حقيقت مى‏نمائيم.

* * *

قال رسول اللَّه (ص): «... فتكون اوّل من يلحقنى من اهل بيتى فتقدم علىّ محزونة مكروبة مغمومة مقتولة ».

(فاطمه) اولين كسى از اهل‏بيتم مى‏باشد كه به من ملحق مى‏گردد، پس بر من وارد مى‏شود، محزون، مكروب، مغموم، مقتول...

فرائد السمطين ج 2، ص 34

* * *

قال موسى بن جعفر (ع): انَّ فاطمة (س) صدّيقة شهيده.

اصول كافى ج 1، ص 381

* * *

قال ابن عباس: إنّ الرّزيّة كُلَّ الرّزية، ما حال بين رسول‏اللَّه (ص) و بين كتابه.

مصيبت تمام مصيبت آنگاه رخ داد كه بين پيامبر (ص) و نوشتارش حائل گرديدند.

صحيح بخارى ج 1، 120

* * *



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 4 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط امین

تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز


خوان نوروزی (سفره هفت سین) باید سفید باشد چرا كه نشانه پاكی و سفید بختی و روشنایی است و نیز نشانه جهان بی پایان است كه بارگاه یزدان در آن است. در سفره و یا همان خوان نوروزی مواد و چیدنی‌هایی گذاشته می‌شود كه هركدام نشانه و نمادی از سلامتی، ‌رزق و روزی، زایش، ‌بركت و ... است.




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 16 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط امین


 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

جملات زيبا گيله مرد




تاریخ: چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

 

 
در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی رو میشه در سجیه دید، این شمالیترین شهر دانمارکیهاست ..... جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمیشوند و بنابرین این راستا بوجود میاد
In a tourism filled city of Skagen you can see this incredible natural sight.  This city is the most northern point of Danish people…..where the Baltic sea “meets” the North sea.  Two different seas can not be combined together thus creating this line

 
سورة مباركه  الرحمن
مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيانِ (19) بَيْنَهُما بَرْزَخٌ لا يَبْغِيانِ (20)  فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ (21) يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22) 
19. دو دريا را به گونه اي روان كرد كه با هم برخورد كنند.20. اما ميان آن دو حد فاصلي است كه به هم تجاوز نمي کنند.21. پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟
22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 / 11 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین
                                         
چکیده در قرآن کریم هم نام‏هاى حضرت محمد (ص) یعنى احمد و محمد و هم القاب آن حضرت مانند رسول و نبى و مزمل و مدثر به کار رفته است. تحلیل زبان‏شناختى فلسفه کاربرد این نام‏ها و القاب حسب مورد موضوع مقاله حاضر است. اگرچه زبان‏شناسان در این زمینه تحقیقاتى را صورت داده‏اند؛ اما نظر به این که تحقیقات آنان در زمینه زبان بشرى، اغلب با توجه به جوامع غربى بوده است، نظریات آنان از عهده توجیه کاربردهاى قرآنى اسامى و القاب پیامبر اسلام(ص) قاصر است که تفصیل آن را مى‏توان در این مقاله مطالعه کرد.


کلیدواژه‏ها: خطابات قرآن، اسامى و القاب، پیامبر اسلام(ص)، ادب و احترام.
نویسنده : فخر روحانی، محمدرضا
  • 1. مقدمه

    دانش زبان‏شناسى مى‏تواند، در تبیین زبان‏شناختى قرآن مورد استفاده قرار گیرد. یکى از مقولات زبانى قرآن کریم نحوه یادکرد از پیامبر اسلام(ص) است. در آیات قرآن از آن حضرت به انحاى گوناگون یاد شده است که در این مقاله پس از گزارش دستاوردهاى زبان‏شناسان در این زمینه و بیان انواع یادکرد پیامبر اسلام(ص) در قرآن به تبیین آنها پرداخته مى‏شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 7 / 10 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

n00063658 r b 000 بارگاه ملکوتی حضرت ابوالفضل العباس (ع) + عکسctwmor9cxuqupn3m9oou تصاویر چشمه‌ گرداگرد قبر حضرت ابوالفظل عباس(علیه السلام)



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 13 / 9 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

n00063658 r b 001 بارگاه ملکوتی حضرت ابوالفضل العباس (ع) + عکس

نويسنده: علامه محقق حاج شيخ باقر شريف قرشي
 

ولادت و رشــد
 

پـيـش از پـرداخـتـن بـه ولادت و رشـد ابوالفضل العباس ( عليه السّلام ) به اختصار از دودمـان تـابـنـاك ايـشان كه در ساخت شخصيت و سلوك درخشان و زندگى سراسر حماسه ايشان اثرى ژرف داشتند، سخن مى گوييم .
 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 13 / 9 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

نامش فاطمه دختر حزام بن خالد عامری و مادرش ثمامه بود. در حدود سال پنجم هجری در کوفه و یا اطراف آن متولد گردید. وی در عصر خود یکی از زنان با فضیلت، پرهیزگار، عابد، با تقوا و در شعر و حدیث سرآمد دیگران بود .
پدران ام البنین در دوران قبل از اسلام جزو دلیران عرب محسوب می شدند و مورخان آنان را به دلیری در هنگام نبرد ستوده اند. چنانکه ابوالفرج اصفهانی در کتاب خود دلیری و شجاعت اجداد ام البنین را متذکر شده است



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 13 / 9 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

 

جلوگیری از انحرافات جنسی فرزند
 
بسیاری از انحرافات جنسی فرزندمان ، از رفتارهای ما سرچشمه می گیرد . شاید والدین خواهان انحراف فرزند خود نباشند ولی اگر مراقبت های لازم را در سنین کودکی نکنند ،در سنین نوجوانی وگاهی قبل از آن موجب انحرافات جنسی فرزند شان می شود . برای آن که فرزند مان ار این انحرافات محفوظ بمانند والدین باید به نکات زیر توجه کنند.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 30 / 7 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین


 

اگنس گونجا بویاجیو معروف به مادر ترزا (به انگلیسی: Mother Teresa)(متولد ۲۶ اوت ۱۹۱۰ در اسکوپیه امپراطوری عثمانی ) راهبه کاتولیک آلبانیایی و تأسیس کننده ماموران امور خیریه در هند بود. وی در سال ۱۹۲۸ به هندوستان رفت و به گروه خواهران "لورتو" پیوست‌. به‌خاطر ارادتی که به "تِرِزا اهل آویلا"، راهبهٔ اسپانیایی و بنیانگزار یکی از جریانهای رهبانیت و خدمات خیرخواهانه داشت‌، نام ترزا را برای خود برگزید. در سال ۱۹۴۸ صومعه را ترک گفت تا پرستاری بیاموزد.[۱]


مادر ترزا به خاطر خدمات انسان‌دوستانه‌اش سال ۱۹۷۹، جایزه نوبل صلح را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۰۳ از طرف پاپ ژان‌پل دوم آمرزیده شناخته شد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 3 / 7 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

از آن جا که انسان موجودي است ذاتا طالب کمال نهايي و سعادت ابدي و هميشه در انديشه شناخت کمال ابدي و نهايي و راه هاي وصول به آن و نيز شناخت موانع نيل به آن و کيفيت برطرف کردن آن هاست و نيز از آن جا که شيطان را يکي از موانع مهم در راه نيل به کمال نهايي خود مي داند، هميشه سعي دارد تا اين موجود پليد را به خوبي شناخته، راه هاي مبارزه با او را نيز بشناسد و از اين رو، به لحاظ تاريخي، مسأله شيطان و کيفيت خلقت و فلسفه آفرينش او، برنامه هاي او براي اغواي انسان و دام هاي گسترده و ابزار و وسايل اغواگري اش، مسأله حزب شيطان و کيفيت مبارزه با آن و مسائل ديگري از اين قبيل همزاد انسان است. هميشه و در هر جا سخن از شيطان بوده، سؤالات متعددي نيز درباره او مطرح مي شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 6 / 4 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

ذوالفقار نام شمشیر علی ابن ابوطالب بوده‌است.

«ذوالفَقار» واژه‌ای عربی به معنای «صاحب فقرات» است. فقره خود به معنای مهره کمر است. گفته‌شده‌است چون بر پشت این شمشیر خراش‌های پست و هموار بوده، آن را بدین نام خوانده‌اند.[۲][۳]

عموماً پنداشته می‌شود که ذوالفقار دارای دو تیغه یا دو زبانه بوده، اما به قول دهخدا «این گمان بر اصلی نیست»[۳] و تنها ابن شهر آشوب در کتاب المناقب، ذوالفقار را شمشیری دوشاخه دانسته‌است.[۱]

در برخی منابع، این شمشیر با گودی‌های کوچک تزئینی[۴][۵][۶] و با تیغه‌ای دارای شیاری بلند و باریک از کنار دسته تا نوک که شیارهایی باریک از آن به طرف سوی نوک شمشیر داشته[۷][۸] توصیف شده‌است. همچنین در حدیثی منتسب به جعفر بن محمد، امام ششم شیعه دلیل نامگذاری آن شباهت شیارهایش به مهره‌های کمر است.[۹][۸][۱۰] در حدیثی منتسب به محمد بن علی، امام پنجم شیعه در بحارالانوار درباره دلیل نامگذاری این شمشیر آمده‌است:[۱۱] «زیرا علی علیه‌السلام با شمشیر ذوالفقار به هیچ کس ضربتی نزد، مگر اینکه او را در دنیا از خانواده و زن و فرزندانش جدا کرد و در آخرت او را از بهشت جدا ساخت.»[۱۲]



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 3 / 3 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

محمد حنفیه و سنی های حنفی

پرسش:
محمد حنفیه چندمین فرزند امام علی(ع) بوده؟ چندسال با امام حسن(ع) و امام حسین(ع)اختلاف سن داشته؟ چه ارتباطی بین محمد حنفیه و سنی های حنفی وجود دارد؟



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 26 / 2 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

بعضی از دوستان به کتابها و دستوراتی بر میخورند که اسامی موکلات و اجنه و ابلسی در اونها هست برای همین سعی کردم بصورت خیلی مختصر بعضی از اسامی انها رو براتون بذارم تا بدونید که چه اسمی دارند 
 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 19 / 2 / 1390برچسب:,
ارسال توسط امین

فبیله ای در تایلند كه بت پرست هستند , براین عقیده هستند كه باید دختری كه سنش بیشتر
از 14 سال نباشد با شرط اینكه زیبا و مجرد و باكره باشد را در یكی از روزهای سال برای خدای
شان قربانی كنند به خاطر امنیت و حفظ حیات خود و دیگران و شفای از بیماریها و غیره ...

و اما طریقه ادای مراسم قربانی به الهه:
همه مردم قبیله جلو معبد شان جمع میشوند و آنوقت درویشان یا زاهدان روحانیشان دختر را به
آنجا آورده و لباسهایش را در میاورند و بر روی یك میز چوبی در مقابل چشمان همه مردم
میخوابانند و بعد او را غسل داده و پاك ساخته آنگاه بر حسب اعتقاداتشان او را سر سر بریده
ذبح میكنند و خونش را در ظرفی ریخته به تمام اهالی مینوشانند

پس از آشامیدن خون دختر قربانی جسد بی جانش را همانجا جلوی معبد ترك میكنن تاپوسیده
و فاسد شود تا زمانیكه نوبت قربانی سال بعد فرا رسد
 

عکسهارا در ادامه مطلب ببینید

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 23 / 8 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین
برداشت از وبلاگ حقیقت پشت پرده – 2010/10/22
شی ء سیگاری شکل عظیمی به روشنی در حال حرکت در لبه یکی از حلقه های زحل در حال حرکت است
 



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 / 8 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

اين مقاله يك تحقيق ديني و علمي يا هرچيزي از اين دست نيست .گردآوري و ترجمه بعضي اطلاعات و افكارو تحقيقات … درباره نقش زيبا و تاريخي فروهر ميباشد كه سعي شده از منابع خارجي وايراني  معتبر در اين باره استفاده شود و اگر كمي پراكنده بنظر ميرسد بخاطر حجم زياد مطالب بوده كه سعي شده ، اهم آن به حضور سروران عزيز تقديم گردد.

با تشکر از دنیای اسرار آمیز

رامتین عزیزم

http://ufolove.wordpress.com



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 / 8 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

شیطان تاریک ترین وجه روح الهی است و منفی ترین نیروی خلقت است. یعنی عدم وجود عشق الهی تاریکی است که شیطان نام دارد. این تعریف شیطان است . اما شیطان یکی از بزرگترین معلمان در مکتب زندگی برای انسان است چرا که با آزمودن های بسیار انسان او را کار آزموده می نماید.



ادامه مطلب...
تاریخ: 10 / 8 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

عکس‌ها‌یی که پس از مرگ گرفته شدند!! (+18)

چیزی که بیشتر از همه توجه مرا جلب کرد وجود فرد زنده ای است که در کنار مرده ژست گرفته است. این فرد باید ساکت و بدون هیچ احساس و تغییر در صورتش ژست می‌گرفت. که با دقت در دو عکس پایینی می‌توانیم...



ادامه مطلب...
تاریخ: 10 / 8 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین
بنابر تعریف دانشنامۀ بریتانیکا، استیگماتا پدیدۀ بسیار نادری است که در برخی قدیسین مسیحیت دیده شده است. در حالت استیگماتا زخمهایی مشابه زخمهایی که موقع به صلیب کشیدن مسیح در وی بوجود آمده بوده است، بدیون هیچ آسیب بیرونی، خودبخود و ناگهانی روی بدن شخص ظاهر می شود. اولین مورد ثبت شده در این مورد مربوط به فرانسیس آسیزی قدیس (St. Francis of Assisi) است.



ادامه مطلب...
تاریخ: 10 / 8 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

مایاها قومی بودند که چند هزار سال پیش تو مناطقآمریکای مرکزی زندگی می کردند، البته الان هم از قوم اونها بازماندگانیوجود دارن. حتما معبد زیر رو که متعلق به مایا هست رو دیدید:


ادامه مطلب...
تاریخ: 30 / 6 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

پرسش:
جنس فرشتگان الهی از چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارند؟
پاسخ:
با عرض سلام و احترام
آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) فرشتگان را از زاویه‌های مختلف توصیف كرده‌اند كه ما در دو محور جنس فرشتگان و ویژگی‌های فرشتگان پاسخ را ارائه می‌كنیم:
الف: جنس فرشتگان:
نخست نظر جنابعالی را به روایاتی در این باره جلب می‌كنیم:
از امام صادق(ع) حكایت شده: «خداوند عزوجل ملائكه را از نور خلق كرد.»1
و از حضرت علی(ع) نقل شده كه در مورد ملائكه فرمودند: «آنها نه در صلب پدران جای می‌گیرند و نه در رحم مادران و نه خلقتشان از ماء مهین است.»2
و باز از حضرت حكایت شده كه: «پی در پی آمدن شب‌ها و روزها در آنها تغییری ایجاد نمی‌كند.»3
 



ادامه مطلب...
تاریخ: 27 / 6 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین



آیا داستان فطرس حقیقت دارد؟

آیا داستان فطرس ملك و این كه به وسیله امام حسین (ع) شفاعت‏شد، حقیقت دارد؟ به نظر می‏رسد، این اشكال به آن وارد است:
اگر فطرس فرشته بوده، پس از مجردات بود و توانایی سرپیچی نداشت تا رانده شود و به وسیله امام حسین (ع) شفاعت گردد .



ادامه مطلب...
تاریخ: 27 / 6 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

    این فرشته دارای ١٨٠٠٠ بال است و بین هر بال او تا بال دیگرش ۵٠٠ سال راه است.او به فکر افتاد که آیا بالا تر از عرش چیزی هست یا نه .خداوند بال های او را دو برابر کرد و به او وحی کرد که حال پرواز کن و به سوی من آی.ملک ٢٠٠٠٠ سال پرواز کرد ولی هنوز به سر یکی از قوائم عرش هم نرسید.باز خداوند بالهای او را دو برابر کرد.آن فرشته با ٧٢٠٠٠ بال پرواز کرد.باز هم به عرش نرسید.او به تعداد ٣٠٠٠٠ بال به پرواز خود ادامه داد باز به عرش نرسید.در این هنگام خداوند به او وحی کرد ای خرقائیل اگر از حالا تا قیامت با تمام بال ها با همه ی قدرتت پرواز کنی به من نخواهی رسید.در این هنگام خرقائیل از حیرتش گفت: (سبحان ربی الاعلی ) 




تاریخ: 27 / 6 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین
اسامی 6فرشته در قرآن کریم آمده است که در اینجا به آنها اشاره می کنیم:



ادامه مطلب...
تاریخ: 27 / 6 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

 

این عکس را بطور اتفاقی در یکی از سایتهای نجومی در مقاله ای که در تاریخ  سوم آوریل 2009 یعنی  درست چند روز قبل پیش از این درج شده پیدا کردم و بی اختیار یاد یکی از علائم ظهور افتادم که بطور مکرر در روایات و احادیث ما آمده است. شاید بتوان گفت همه ما در انتظار ظهور حضرتش هستیم و گفته می شود منتظران و مشتاقان حضرتش کسانی هستند که علائم ظهور را دنبال می کنند. این نه از باب تعیین تاریخ ظهور بلکه تنبه و عدم فراموشی ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف می باشد و تنها خداوند به موقع و تاریخ ظهور آگاه است و بس . نکته دیگر اینکه تکوین و ظهور چنین صحنه هایی (سحابی هایی) در آسمان یکباره اتفاق نیفتاده ، بلکه علم ناقص بشر و تدریجی بودن آن موجب شده با گذشت زمان و پیشرفت دانش نجوم و دستیابی به تکنولوژی های روز ما بتوانیم به این تصاویر دست یابیم. امیدوارم مورد توجه علاقمندان قرار گیرد. آدرس سایت مربوطه و ترجمه آن در انتهای مقاله درج شده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: 17 / 6 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

ایا قبل از حضزت آدم (ع)انسانهایی در زمین زندگی می کردند؟شاید این سوال بسیاری از خوانندگان باشد و یا حتی به ذهن بسیاری از خوانندگان خطور کرده باشد.براستی قبل از خلقت آدم (ع)چه کسانی در زمین ندگی می کردند؟از چه آیاتی می توان پاسخ این سوالات را دریافت کرد؟مرحوم علامه طباطبایی(ره)در ذیل یکی از ایات سوره نسا می فرماید:از ظاهر سیاق برمی اید که مراد از “نفس واحده”آدم(ع) و مراد از “زوجها”حواست که پدر و مادر نسل انسانند و ما نیز از نسل آنها هستیم. و به طوریکه از ظاهر قرآن کریم بر می آید،همه افراد نوع انسان به این دو تن منتهی می شوند.از آیه شریفه روشن می شود که نسل از انسان تنها به آدم و همسرش متنهی می شود. و جز این دو نفر هیچ کس دیگری در انتشار این نسل دخالت نداشته است.دانشمندان زمین شناسی و به اصطلاح ژئولوژی معتقدند که عمر نوع بشر بیش از میلیونها سال است و برای این گفتار خود از فسیل و نیز اسکلت سنگ شده انسانهای قدیمی دلایلی آورده اند که عمر هریک از آنها طبق معیارخای علمی خودشان بیش از پانصد هزار سال است.این اعتقاد ایشان است.اما ادله ای که آورده اند قانع کننده نیست.دلیلی نیست که بتواند این احتمال را رد کند که این اسکلت های سنگ شده مربوط به یکی از ادواری است که انسانهایی که در زمین زندگی می کردندچون ممکن است چنین بوده باشد.اما دوره ما انسانها متصل به دوره فسیلهای نامبرده نباشد.بلکه ممکن است انسانهایی قبل از آفرینش آدم ابوالبشر(ع) در زمین زندگی کرده و سپس منقرض شده باشند و این پیدایش انسانها و انتقراضشان تکرار شده باشد.تا پس از چند دوره نوبت به نسل حاضر رسیده باشد.ممکن است از بعضی ایات شریفه قرآن استنباط شود که قبل از افرینش حضرت آدم و نسل او،انسانهایی دیگر در زمین زندگی می کرده اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: 14 / 6 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

آيا وجود بشقاب پرنده‌ها، از نزديكي «ظهور» حكايت دارد؟!

يادداشتي دربارة كتاب «فرازميني‌ها در آيات و روايات»

مجيد راسخي

كتاب فرازميني‌ها در آيات و روايات، پژوهشي تازه و تحقيقي نو در عرصه دين‌پژوهي به شمار مي‌آيد. اين كتاب درصدد بررسي موجودات فرازميني و مسئله بشقاب پرنده‌ها و ارتباط آ‌ن‌ها با ساكنان زمين است. در بخش اول كتاب نويسنده محترم به بررسي تاريخچه وجود بشقاب‌پرند‌ه‌ها در غرب مي‌پردازد و با ذكر شواهد و مدارك مربوط به وجود بشقاب پرنده‌ها، وجود چنين موجوداتي را كاملاً پذيرفتني مي‌داند. مشاهدة بشقاب‌پرنده‌ها توسط افراد مختلف پيش از دهه چهل ميلادي و بعد از آن، وجود شكل‌هاي عجيب و غريب هندسي در نقاط جهان و بررسي صحبت‌هاي كساني كه ادعاي ربوده شدن توسط موجودات فضايي را داشته‌اند، از جمله مدارك و شواهد كتاب به شمار مي‌رود.



ادامه مطلب...
تاریخ: 14 / 6 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

پارسه یا تَختِ جَمشید نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که سالیان سال پایتخت تشریفاتی امپراتوری ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌است. باور تاریخدانان بر این است که اسکندر مقدونی سردار یونانی در ۳۳۰ پیش از میلاد، به ایران حمله کرد و پارسه را به آتش کشید [۱] و احتمالا بخش عظیمی از کتابها، فرهنگ و هنر هخامنشی را با اینکار نابود نمود. با این‌حال ویرانه‌های این مکان هنوز هم در مرودشت در نزدیکی شیراز مرکز استان فارس برپا است و باستان شناسان از ویرانه‌های آن نشانه‌های آتش و هجوم را بر آن تایید می‌کنند.

این مکان از سال ۱۹۷۹ یکی از آثار ثبت شدهٔ ایران در میراث جهانی یونسکو است.

Persepolis001.jpg



ادامه مطلب...
تاریخ: 11 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

 

نگاره و نبشته
نگاره و نبشته بیستون
 


ادامه مطلب...
تاریخ: 11 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

نبشته­ های باستانی

نبشته ­­ی آریارمنه

آریارَمنَه - اَريَه رَمنَه - آریارَمنَ - آریارَمنا - آریارامنه - اَريارمنِس

در فارسی باستان، سنگ نبشته ی بیستون «آریارمنا»

1. نام نیای دوم داریوش بزرگ و نام برادر کورش دوم.(سنگ نبشته ی بیستون)
2. نام ساتراپ کاپادوکیه در روزگار داریوش بزرگ.(پیرنیا)
3. يکى از بلندپايگان خشيارشا.

به معنى رامش آريايى يا آرامش ايرانيان

نبشته­ ی ارشام

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 11 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

کوروش بزرگ (۵۷۶-۵۲۹ پیش از میلاد)، همچنین معروف به کوروش دوم نخستین شاه و بنیانگذار دودمان شاهنشاهی هخامنشی است. شاه پارسی، بهخاطر بخشندگی، بنیان گذاشتن حقوق بشر، پایهگذاری نخستین امپراتوری چند ملیتی و بزرگ جهان، آزاد کردن بردهها و بندیان، احترام به دینها و کیشهای گوناگون، گسترش تمدن و غیره شناخته شدهاست.

ایرانیان کوروش را پدر و یونانیان، که وی سرزمینهای ایشان را تسخیر کرده بود، او را سرور و قانونگذار مینامیدند. یهودیان این پادشاه را به منزله مسحشده توسط پروردگار بشمار میآوردند، ضمن آنکه بابلیان او را مورد تأیید مردوک میدانستند.



ادامه مطلب...
تاریخ: 11 / 3 / 1389برچسب:,
ارسال توسط امین

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد